logo 首頁 > 文匯報 > 港聞 > 正文

校巴業缺支援 憂遲早領綜援

2020-03-18
周雄光期望政府為前線基層員工提供實際支援。周雄光期望政府為前線基層員工提供實際支援。

逾萬學童車從業員手停口停 促政府出招挺前線

每天清晨準時出動,接送學童安全上學,校巴司機和保姆既是不少雙職家長的好幫手,他們本身不少也是家中經濟支柱,依賴提供校巴服務養家。新冠肺炎肆虐,令本港學校長期停課,百業蕭條,校巴公司老闆自身難保,逾萬名學童車從業員更是手停口停。有無奈接受停薪留職的校巴司機和保姆大吐苦水,指原先希望可受惠於政府的紓困措施,卻發現當中對前線員工隻字不提;另一方面,受疫情影響,物價飛漲,令他們更加徬徨,擔心遲早要領綜援。■文:香港文匯報記者 姜嘉軒、圖:香港文匯報記者 攝

「我](校巴司機和保姆)每日一早起身做洁A默默耕耘,真正係學校的第一關,如今出事就『被消失』,政府對我]毫無支援,甚至好似覺得我]唔存在一樣。」全職校巴司機周雄光現年69歲,但仍是家中經濟支柱,每月依賴一萬多元收入幫補一家五口生活。

兒子任職電腦員收入不多,孫兒剛開始讀幼稚園N班,學費四千多元,「仲未計水費、電費、差餉、管理費,以前都話兩父子加埋兩萬零蚊慳慳埋埋算夠用,M家食炡ㄜn睇下,件炩Q瓥ㄜ矕捷R。」

 全港學校2月起全面停課,校巴服務自然要暫停,收入頓失,支出卻是有增無減。「無工開之後,跟太太出去買洁A先發現疫情下樣樣都貴;一盒口罩幾百蚊,一支洗手液貴幾倍,為小朋友安全計,唔買又唔得。」周雄光苦笑有時甚至有錢都無用,還要講耐性和「資格」,「最近幾乎變鬙職排隊,一見有人龍就問人]排乜,洗手液?好啊!口罩?排啊!好多仲要寫明只限長者,好在我係。」

學童車措施只益車主

政府近日提出的300億防疫基金中,有關學童車的措施只有一筆過一萬元非實報實銷補貼一項,「呢筆錢係畀車主,校巴泊停車場都三千幾蚊一個月;一萬元對佢]謠縑A供車會都唔夠,仲可以有咩錢畀前線基層員工?」

周雄光感慨指,早在疫症爆發前,政府的校巴政策已經「不太友善」,不少停車場因地政條款所限,不設學校私家小巴車位,故他每日收工都要為泊車奔波,「食牛肉乾」早已視作等閒,「問題係以前都仲話可以日日隅垣掑琚AM家無工開就仲慘,都唔知點算。」

復課無期,周雄光難以估計能捱多久,只得見步行步,「我都想享福,最好唔使做,得閒落街行鵅A但真係無辦法。呢個時勢再加上我呢個年紀,想轉工又可以做咩?就當我去餐廳應徵洗碗,一聽見我69歲,就叫我返歸等電話啦!」

他期望政府可以正視業界苦況,為前線基層員工提供實際支援。「可以的話,我都想自力更生,但如果再無收入,恐怕遲早要同政府拎錢(綜援)。」

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻