檢索: 帳戶 密碼
檢索 | 新用戶 | 忘記密碼 | 加入最愛 | | 簡體 
2004年8月9日 星期一
您的位置: 文匯首頁 > > 副刊
【打印】 【投稿】 【推薦】 【關閉】

[2004-08-09] 醉語話香江:遺產稅宜棄不宜留

放大圖片

 唐英年夠不夠魄力放棄十五億的稅收呢?

錢莊醉眼

 今次第三屆立法會選舉有一個好特別鵀a方,唔知大家有冇留意到?通常一選就會爭,一爭就聲線同氣溫都會加多幾度。但到現時為止不單冇升溫,親中派同民主派反而一齊去營造一團和氣黈薵^。無他,呢4ㄚY民主鴾O量,之前刀來劍往,過髐鶡魽A市民開始唔係好Happy。政客一見勢色唔對,即刻收埋═M刀劍劍,仲約埋一齊去睇解放軍建軍節閱兵,問你服未!

中產成稅收寵兒

 惜@片祥和黈薵^下,連「平機玉」大聲話畀人蝦都冇人理。探X個月前,立法會已經成立鰷臚G個獨立調查委員會,調查平機會獨立調查委員會夠唔夠獨立啦!不過祥和還祥和,一╞Е頃翵々@旦爆鬙X薄A一樣會即刻變成過街老鼠,死亡稅(亦即係遺產稅)就係一個好好翵狺l!

 死亡稅一直被人誤解係有錢人齔|。幾十年前就可能係,但今時今日,金融服務又平又方便,真正鵀鹵人,十個有十個已經將◢陋a放晒落去離岸基金。最終,中產階層再度成為政府稅收屪d兒。

 其實,諗起就一殼眼淚,「八萬五」已經殺到中產階層一頸血,薪俸稅交得最多又係佢],連死都要記得交埋最後一次稅。所以,最近一提返起死亡稅,即刻引來商界同民主陣營鼣穨臐C

帶出民間苦況

 從唐唐翵井逡隉A佢真係好唔捨得呢個稅。行政費用低唔在講,呢個稅基非常穩定,事關人人都要報到,只係遲早黻暋D,咁即係話呢Ⅶ遲早都要交。雖然話死亡稅鵀洶J淨係佔政府收入鴾@個巴仙,但係都有大拿拿十五億。

 唐唐依家絞盡腦汁度橋,都係諗緊點樣可以收多6|褻騋]赤。如果依家要佢減稅,佢就認真頭痕。其實十多年來,都有唔同嬼n音叫政府取消呢個稅,今年迫得緊,唐唐可能諗住趁立法會休會,靜靜地推出諮詢文件,惜d載難逢鼤貍M氣氛下,應可大步檻過,點知一樣搞唔掂,此乃人算不如天算!

 不過身為父母官,不可不知呢個死亡稅背後,會帶出好多鮮為人知鴷褻#W況。小弟捫莊打滾多年,人生百態都算見過唔少。香港好多中小企老闆五十多歲正處於事業高峰期,成日掛住搏殺,根本冇時間去計劃},諗}自己如果一個唔好彩行先,點樣為屋企人掠]務上準備一下,渡過難關。

棄稅制吸引資金回流

 須知一個人有乜三長兩短,資產會立刻被凍結。屋企人要辦好晒所有鴾熗禰至可以郁到9窶ㄐA其中最麻煩撳仍N係死亡稅。事關政府要計清計楚去世憐鴗砲S有幾多資產,同你分完身家後,資產先可以解凍。

 成個程序所需黈伅﹛A快則幾個月,但如果財產分配得複雜的話,或要用上你一年以上黈伅○ㄜ攭_,對屋企人諸多不便唔在講,好多時生意拍檔都影響埋。呢個稅亦引起唔少家庭糾紛。好多仔女見到父母身體日漸轉差,諗住父母捱成世先儲得呢Ⅶ,冇理由同政府對分。於是諗住提早轉移財務,點知有╪悀H家唔明白,以為仔女唔孝順,吼住佢Ⅶ,想提早分身家,搞到家嘈屋閉,你話幾無謂。

 死亡稅一旦取消,好多香港富商會將擺戛外資產管理鴾u作蟑輕銊窗C作為國際金融中心,小弟有信心我]可以把握商機,將香港發展為地區性資產管理中心。呢一點同特首一直提倡要將香港發展為東方瑞士十分一致,關鍵在於唐唐有冇「吉士」放棄袋袋平安鴾Q五億稅收。

小財唔出 大財唔入

 我惟O度呼籲唐唐將眼光放遠╮A香港最強撳仍N係金融,如果資產管理呢一行可以因而做大驉A生意翻幾番,政府稅收必然會上升,又可以創造更多就業崗位,計落絕對有著數,呢╞s做小財唔出大財唔入。

 當年美國總統列根在位八年就係採用呢種反其道而行鴾隤k,以減稅刺激經濟發展。結果雖然令財赤進一步上升,但係因為經濟多鰽o展空間,高科技同服務業大放異彩,造就鬻J林頓時代八年儭g濟擴張期,期間稅收大增,政府財赤問題亦得以大幅改善。當然,講就容易做就難,但係唐唐如果想再上一層樓,呢個就係表現鼣怢峸刉鱁ョI

【打印】 【投稿】 【推薦】 【上一條】 【回頁頂】 【下一條】 【關閉】
副刊

新聞專題

更多