檢索: 帳戶 密碼
文匯網首頁 | 檢索 | 加入最愛 | 本報PDF版 | | 簡體 
2009年11月24日 星期二
 您的位置: 文匯首頁 >> 港聞 >> 正文
【打印】 【投稿】 【推薦】 【關閉】

政經人語:白鴿黨解困之道:弄清向誰負責


http://paper.wenweipo.com   [2009-11-24]     我要評論

李自明

 甚麼是最符合香港社會實際情況及循序漸進原則的政制發展方案?似乎坊間乏人談論,輿論的話題多數繞茪牊麍ㄙ滿u總辭」打轉,而白鴿黨(民主黨)是否參與更是焦點所在。有政壇老友向自明坦言,白鴿黨此番內外交困,實種因於反對派的「捆綁」策略,可謂自作自受,而唯一解困之道,就是好好思索自己應該向誰負責:是其他舉起「民主塔利班」旗幟的反對派政黨,還是那些支持白鴿黨的選民?「既然佢]自己做鴷謗梜顯示,大部分選民唔支持『總辭』,佢]就應該有足夠麍F治道德勇氣,向公文袋(公民黨)同癲狗幫(社民連)說『不』!」

 政壇老友坦言,白鴿黨不想參與「總辭」,卻又不肯明確表態,完全只因「諗唔通」:「白鴿黨既唔想冇鰲馭鴭O個唯一食糊議題,但又驚俾公文袋同癲狗幫搶鰿F改儮D德高地同話語權,又怕一旦同其他黨派因『總辭』割席,以後集}營內就冇定企,條數點都計唔掂;即使係支持其他人補選,更驚一過完票,人]『過鰹就係神仙』,令白鴿鵀a盤票源買少見少,下次選舉分分鐘保唔住部分議席,結果咪船頭驚鬼、船尾驚賊,又點唔搞到班老白鴿舉棋不定呢?」

前怕鬼後怕賊 對總辭不敢表態

 政治從來現實,君不見反對派蚊型黨在「總辭」議題上「坐山觀虎鬥」:「佢]梗係樂見幾個大黨鬥個你死我活,一係冷眼旁觀,一係捧鴽A,等你得意忘形,一係口講會支持,但一扯到自己蔚蛂A就即刻撇清關係,話一人黨冇作用!連蚊型黨都咁識時務者為俊傑,得閒仲要抽鴾禲A偏偏白鴿就搞到自己『肉隨砧板上』,被人逼到埋牆角、咬實唔放,仲死撐話唔覺被施壓,咁做簡直係超級笨伯啦!」

政黨各有擁躉 應尊重自己選民

 說來,如此困局又的確考起白鴿智慧,但老友認為「解扣不難」,只是「解鈴還須繫鈴人」,最要緊的是白鴿能夠把政黨定位、立黨宗旨想得通透,即究竟白鴿黨是向誰負責,則「死結將迎刃而解」:「民主並非一家之言,政治更是眾人之事,公文袋、癲狗幫同白鴿黨各有擁躉,選民基礎並不一樣,對民主步伐的訴求亦有所不同,何必自己舂個頭埋去,為羉}亮鴾f號、美麗鴷薔D外衣,而連立黨根本都有所動搖呢?」

 高人指,白鴿只要破解「民主逃兵的迷思」,則在「總辭」取態上根本毋須「綁手綁腳」,皆因民意所向已是他們最大的支持:「佢]係向其他政黨負責,定係向選民負責呢?既然民調顯示反對『總辭』比支持的多出2成,白鴿應該尊重民意,向選民有所交代。白鴿要諗清楚,大家都自詡為『民主派』,選民點解要選白鴿黨,唔選淨係識空談理想、不顧實際鴾膜撜U,亦都唔選激進幭鰝素骨O?證明每個政黨都有自己黚S色,涉及政制發展呢樣重大議題,就更唔應該『玩捆綁』。我就覺得,現在正係白鴿黨為民意咱X政治承擔、道德勇氣黈伬唌A要敢於同激進反對派切割、脫u,否決『總辭』。」

相關新聞
港發現首例變種甲流病毒 (圖)
挪威病例兩人死 世衛:屬偶發現象
陳家強送防疫包 (圖)
新流感疫苗致敏 藥廠回收
明愛再增一童染副流感
港版孟母搬細屋 博名校受挫 (圖)
自行收生成功率跌至49%
官津名校爭位難 直資私立突搶手
下學年小一入學重要日期及事項
紅酒經港輸內地 清關大提速 (圖)
蓮塘香園圍口岸 2018年前啟用 (圖)
撤紅酒稅 入口飆升 港成第二大拍賣中心
湯家驊轟總辭 撕裂反對派
政經人語:白鴿黨解困之道:弄清向誰負責
社民連死咬不放 逼民主黨助拉票 (圖)
英駐港總領事 支持政改為普選鋪路 (圖)
鄭汝樺陳家強 落區聽政改民情 (圖)
支持政府傾向性方案 團體讚添民主成份
工程界選委「預告」請辭
擔心長子留案底 母殺仔女再自盡 (圖)
【打印】 【投稿】 【推薦】 【上一條】 【回頁頂】 【下一條】 【關閉】
港聞

點擊排行榜

更多 

新聞專題

更多