logo 首頁 > 文匯報 > 財經 > 正文

樓市錦囊:籲政府增供應 「應該多孎齱v

2018-03-17

香港文匯報訊(記者 梁悅琴)本港土地供應一向不足,樓價飛漲令香港成為全球樓價最難負擔的城市。昨日宣佈退休的長和系主席李嘉誠再被問及樓市錦囊,他表示絕對不敢講樓價是否已見頂,但坦言目前本港樓價已與市民收入脫節,政府應該增加公屋及居屋供應。長和系副主席李澤鉅更用「肚餓食飯論」來呼籲政府於土地供應不應分中短期或中長期,而是有地就應盡快增加供應。

買樓自住唔怕樓價跌

李嘉誠昨出席長和業績記招,他指香港過去兩年樓價升了1倍,樓價已與一般市民的收入脫節,政府應該增加公屋及居屋供應,令普羅大眾住屋不成問題。他又說:「經濟無問題應該買樓......買薯萓穔L問題,將來或者有乜牁N料唔到,令樓價跌落去,但反正自己住,有咩關係?只要計好分期付款Afford(負擔)得到便可。當然可能未來利息會加上去,但係我睇唔出會加到好離譜,加2%至3%已經不得了謚捸C」他又稱,政府應推多齯g地,「應該多孎齱C」

長和系副主席李澤鉅指出,土地供應不應分中短期或中長期。他舉例:「我有一日無食Lunch,晚上已經好肚餓,去餐廳食飯,點菜後,個侍應仲要問我上湯定冷盤先,咁梗係有就上啦,好肚餓啦。」他認為,土地供應亦一樣,有地就應該快些推:「你去問住茤鶠]齱^人,梗係想你快齱]推)。」

料貨櫃碼頭起樓可行

問到於貨櫃碼頭起樓的機會,李澤鉅表示,「我係土木工程師,我可以答......長實20多年前葵涌貨櫃碼頭都有個倉係鶶f櫃碼頭上起,鰜袤蝜B,我諗係香港M家其中一個最大,層層樓貨櫃可以上到去頂樓鴾@個倉。鶩茷Y起20年,我諗廿年前識做洁AM家無理由唔識做。」

他又指,「碼頭我]只係其中一個Player,(問:但你係最大鶩荂^係咪最大、你睇一睇,差唔多啦,但個Point係,如果香港土地供應有需要時,只要唔好影響碼頭運作,我]都係顧全大局,跟住政府方向,都要Make sure唔好影響碼頭運作,但係我覺得係有方法。」

對於近年本港地產商與內房爭奪本港土地,李嘉誠指,香港地產商有自己競爭力,內地地產公司負債高過香港地產商,用內地方法來香港做生意會有危險。

他又指,長實於去年底以402億元出售中環中心,主要因為集團持有的業權只有75%,據長實的業績報告透露,如條件達成,交易將於今年內完成。以中環中心於年終結算日的賬面值計算,若交易完成,集團可獲利約116億元。

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻