logo 首頁 > 文匯報 > 置業安居 > 正文

【經驗之談】創業靠的是一股衝勁

2018-09-21
■馬桂愷指App內集合了Instagram、Facebook、WhatsApp的元素。 香港文匯報記者潘達文  攝■馬桂愷指App內集合了Instagram、Facebook、WhatsApp的元素。 香港文匯報記者潘達文 攝

創立一個新App,過程殊不簡單。記者當日到訪馬桂愷的寫字樓,牆上滿滿的手繪圖,顯示團隊在創作過程中「brainstorm」的艱辛過程。他亦坦言創業壓力大,尤其一開始的患得患失:「有時你覺得係咁,但又擔心出蟑荇蘆G,所以創業就真係要有孎巡w薄A試鬙,然後慢慢再改,都係憑一股衝勁先去做。」

馬桂愷本身是會計師,後來到一間大型發展商從事租務發展及物業管理的工作,之後離開自行創業,2011年創辦網上租樓平台網站「好好租」,最近再創辦「Real」,有一定創業經驗。現時公司已將資源重點放在新業務上。

假盤充斥全球各地

他回憶:「有次我去外國聽一個property portals會議,個個外國經營者都話做鰲X個月,已經有50萬個盤,或100萬個盤,但我諗深一層,點解咁多盤?其實好多都係水分盤、假盤。其實全世界都有假盤存在,因為佢鴽@用係增加曝光率,而經紀係唔會update個價,一個經紀做8隻盤,其他鼣ㄚY繼續擺鰜袕迅翩B當廣告。」

「個陣我就諗到一個idea,點解要俾經紀放咁多隻盤,點解唔齋放一隻呢,我坐鰜逡鬫n耐。如果一個經紀,鬘郊x上放佢覺得最好嚚L,咁其實可以解決好多問題,盤源又真,個經紀又做到生意。」於是,去年中其團隊用了5個月時間創作「Real」的第一版本,再用一年時間優化成第二版,兩個月前正式於美國推出。

慨嘆港初企請人難

香港創業土壤並不肥沃,他表示請人尤其困難:「好多人都想去大公司,都會想返穩定鴾膝q,行業鴾H才亦都唔多。」目前公司團隊人數連他在內只得10人。「不過大家都好幫手,無階級觀念。」看得出創意公司的年輕活力。

創業路從來不容易,馬桂愷說,其團隊需要經常開會傾創意,他自己上班更加要朝八晚九,笑說:「仲有得唌A但堐掖ㄦ|諗住囉。好多時我九點返到屋企,屋企人已經吃完飯。家庭係好難兼顧謘A但有時要取捨,屋企人埋怨實有,因為相處時間少驉A有時相處緊個腦又會鰜逡雰銗L洁A所以要盡量控制,周末就留俾屋企人。」

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻