logo 首頁 > 文匯報 > 采風 > 正文

【作業簿】三國2之呂布

2017-05-19

林 作

如果問《三國》裡面邊個最好打,相信十個人裡面有十一個都會答--人中呂布,飛將呂奉先。

他最為人熟悉的事蹟,相信都莫過於一個打劉備關羽張飛三個都可以全身而退,以及濮陽城六個曹軍將領都戰不倒呂布,堪稱三國最強。但係反面,他的反覆無常同埋殘暴不仁同樣著名,兩次反叛弒父使得他三姓家奴,呂丁董布的名聲不脛而走。所以鬖U個《三國》遊戲之中,呂布都係一個武力頂點,但智力以及忠誠都係奇低,一個殘暴的莽夫,呢個亦係我們從《三國演義》中對他的認識。然而,史實中的呂布真係咁?

首先,歷史中的呂布並無認丁原、董卓為義父(甚至三英戰呂布都係假的,以劉關張當時雜兵的身份根本無資格出場),三姓家奴之說根本無稽。然後我]再睇鵅m三國志》裡面對呂布的描述:以驍勇給并州,(丁原)以布為主簿。主簿,係一個文職,工作大概就係一個現代的秘書。要一個武力超群的人做文職,可推想丁原同呂布的關係根本唔親密。除此之外亦可得出呂布並非不通文墨之輩,否則亦當不了該職。其二,主簿係一個大漢的官職,並唔係丁原的私人部隊,換言之他的大老闆係皇帝。所以,當董卓以皇帝(大老闆)的名義要他跳槽,順手殺埋個反董卓的人,老實講亦屬無可厚非。

董卓進京後倒行逆施,大肆殺戮盡失人心。加上呂布當時與董卓婢女私通(貂蟬既原型出自呢度),他驚生性暴躁的董卓得知後會殺鬙L。呢個時候王允又帶皇帝大老闆的旨意要他殺董卓,呂布自然順水推舟來招奉詔討賊為民除害。

要論殘暴,呂布鷎史上未曾如董卓曹操孫權一樣屠城劫掠,在白門樓兵敗之後甚至叫左右殺鬙L然後向曹操請功,只係左右不忍他先自綁出城投降。要論不智魯莽,呂布曾經識破袁紹對他的暗殺之計成功逃脫。呂布真係好似羅貫中在《三國演義》之中所描述一樣?我留畀大家自己判斷。

早前,九龍灣強姦案疑犯在警署中自殺身亡。不過,我所見到大部分傳媒都係用淫魔、強姦犯畏罪自盡等的標題去報道,典型的未審先判。鰫O個媒體為銷量而用誇張失實的報道,甚至騿u後真相時代」,只係相信主流媒體的片面之詞?呂布會話你知一支筆真係可以黑轉白寫死人。

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻