logo 首頁 > 文匯報 > 政情與網議 > 正文

【今日之星】葉建源唔用腦 亂指IB易咫戴LDSE

2018-09-12

教育界立法會議員葉建源早前不求甚解,引用所謂「獲最高等級比率」數據,煞有介事咁話,IB比DSE易拎高分,只要考IB就可以輕鬆入「神科」。葉生講到IB生好似唔使讀書就可以拎高分,聽完真係笑而不語,連網民都忍唔住話:「考IB讀聖保羅架(謘^,邊有得(同全港整體)比?」即係咁,名校考試有20%人拎A,但我間學校只得2%,跟住我唔使睇試卷睇課程睇返同學水平,只要大聲周圍同人唱,話間名校「派A」、「唔公平」,睇薛痝ㄕn快做到議員了!

葉建源話,DSE得唔夠2%考生拎5**,但IB獲7分麉h有逾24%,高DSE成十幾倍,直言IB更易城炊嚏A大學收IB生並不公平。麜眼中,唔使理學生本身水平係點,考DSE鼢N係「辛辛學子」,但如果你考IB拎高分甚至做到狀元,都只不過係個考試容易,一瓥ㄜ囓N表你叻。

葉生拎住數據好似執到寶咁,唔用腦唔做背景分析妄下定論,話IB簡單過DSE,真係IB生心裡苦,但無話可說啊。

IB生本身質素高

係人都知,DSE係全港性評核,無論Band 1、Band 2、Band 3生都要考,能照顧到不同學生學習差異。

咁IB呢?在國際上開IB課程一瓥ㄜ讕眾獢A學校要經過國際文憑組織(IBO)多年教學質素及師資評核,斤O同銀O都不可少。

再睇麰輕鉿雀}IB課程嚝ヴ捸A不少都係公認學生質素高鵅u名校」,不論考乜洃蓿}試,全部都成績彪炳。而校內初中生要高中選讀IB,往往需要經過專業評估是否合適,因為IB論文同報告較多,重視學生發現問題、解決問題黚鄐O,只係識抄資料同背書根本不可能拎高分。

曾經於教育學院教書做「教育研究」的葉建源帶出一個嚴肅專業的議題,但卻不求甚解,甚至不做試卷、課程的文本比較,只依個人偏見四處宣揚「IB比DSE易拎高分」,實在令人汗顏,也引起不少網民反駁他誤導群眾,將少數名校生與全港整體比較,直言「邊有得比」。

禁入大如自我閹割

網民「James Leung」認為要真正量化IB同DSE,佢話:「除非同一批學生,同一年同時考晒兩邊。」而針對葉建源口口聲聲話要教育公平,網民「Everest Law」一語中的:「禁止IB培養出來嚝ル秅J大學一定唔係首選(方法),因為係自我閹割『不同種類』人才翵虓翩C」

而根據葉建源曾引述的具國際認可英國大學及院校招生事務處「UCAS Tariff」就IB及DSE的換算制度,「神科」代表的港大醫科2017年最低DSE收生分(6科37分)可換算為316分,而最低IB收生分(43分)則為320分,IB收生好似仲嚴格過DSE喎。 ■香港文匯報記者 余韻

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻