logo 首頁 > 文匯報 > 政情與評論 > 正文

網議政事:講句普通話都唔得 「新同盟」譚凱邦極霸道

2017-04-24

鬗p巴講句普通話都要叫人返內地咁惡?講緊鼢N係曾公開鼓吹「港獨」鵅u新民主同盟」譚凱邦。譚凱邦前晚鐪acebook出文,話自己鬗p巴聽到最少有3個人講普通話,「我真係好想大聲同佢地(])講,『唔講廣東話,不如你地(])番(返)大陸(內地)啦!做乜落黎(薄^。』」反對派黈禸け論員梁啟智都睇唔過眼,留言反問︰「如果只是他們互相之間講,而唔係迫你同佢講,借問聲關你乜事?」不過,亦都因為咁,雙方就開始罵戰,「獨派」就鬧梁啟智「左膠」、「禍港」,幫梁啟智鼢N鬧佢]「有偏見」,並直言︰「作為政治人物,就算你有偏見,都唔適合公開散播仇恨,咁樣只會對你不利。」 ■記者 甘瑜

譚凱邦前晚去完「香港眾志」黨慶,搭小巴聽到前中後排都有人講普通話,隨即躁底出post,話想叫佢]返內地。唔少「獨派」都畀like支持,包括「天河明人」、梁金城等,連自己阿媽都係來自內地龠噸q恩都有畀like。

不過,講句普通話都唔得咁霸道,就當然都有唔少人唔認同。梁啟智就留言反問︰「多口一句,如果只是他們互相之間講,而唔係迫你同佢講,借問聲關你乜事?」

梁啟智一留言挑機,罵戰亦自此開始。有人就留言鬧佢「左膠×頭」、「就係你地(])d(齱^知識份(分)子咁on(戇)×」等等。

梁啟智都照樣反駁留言︰「如果真係要兩個人之間傾計(偈)都要用廣東話先算係入鄉隨俗,統計話其實在港日本人先係最唔肯學/學唔識廣東話的族群。」

譚凱邦就回應話,自己係覺得有太多人講普通話,而唔係語言問題,並指責梁啟智「你最鐘(鍾)意扯開話題,日本人會唔會每天來150個,一年5萬個,根本難以比較。」佢仲要求梁啟智即刻表態「贊唔贊成減單程證」。

梁啟智話晒都寫開評論,當然唔怕同譚凱邦罵戰,長篇留言道︰「 你原句係『唔講廣東話,不如你地(])番(返)大陸啦!做乜落黎(薄^』,而唔係『做乜咁多大陸人架(謘^』。你個emphasis(重點)好明顯響語言度。......你原句是針對語言,我先同你講語言。宜(M)家你又同我講人數,好似轉移焦點果(鶠^個係你唔係我。」

梁啟智又再列數據,指香港住鰶W過10年都唔識講廣東話鴾H有10.4萬,當中以普通話為母語黿o9,000幾人,「in other words(換言之),唔肯學廣東話的普通話人,係少數。......你要減單程證,無非係要減大陸『移民』數目。要減幾多?10年後減到每日100好唔好?我唔反對架(謘^。因為naturally(自然地)按個population trend(人口趨勢),10年後的需求量係會減到每日100個。」

不過,同「獨派」講道理、講數據,最終都只會摰藀炯鶠C譚凱邦堅持︰「若大家再沒有危機感,廣東話遲早消失。」「KingMing Chan」就調返轉話︰「 同『左膠大愛』是不能夠講道理的。」「Yan Chan」仲鬧︰「『左膠』混淆視聽,而(M)家唔係辨(辯)論比賽,唔係法庭審案,而(M)家係香港人對係(騿^日常生活所遇到既(鵅^事作控訴,有咩問題?德國人係咪要說服人先可以趕走難民?」

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻