logo 首頁 > 文匯報 > 財經 > 正文

【財經人物】王祖安成功靠苦幹

2018-01-29
■王祖安指要發展一間新公司,最重要是結合概念、人才和資金。 香港文匯報記者劉國權  攝■王祖安指要發展一間新公司,最重要是結合概念、人才和資金。 香港文匯報記者劉國權 攝

好勝瘋狂工作 奮鬥永不停步

人生格言何其多,但水過鴨背了無痕,真正會付諸實行的人又有多少?頭頂大新銀行王守業次子「光環」的王祖安,大學畢業後未有返回家族幫手,反而一直待在美國任職基金經理。努力磨劍十年,賺到第一桶金後,他在2006年回流創業,主力投資業務,至今營運十多年,實力愈積愈厚,最新斥資近30億元在英國買入一幢商廈。亞馬遜創辦人Jeff Bezos曾講過,企業要永遠當「Day One Company」,王笑說:「我希望(自己)到80歲都會咁諗。」 ■香港文匯報記者 顏倫樂

王祖安年紀不大,今年才44歲,正值男人最黃金的年齡。訪問當日他表現穩重大方,絲毫不見世俗眼光中紈中l弟的驕氣。「我畢業後在美國金融界做髐Q年基金經理,鶧}好多時每日只4個鐘,飲4杯大裝咖啡,然後就瘋狂工作。因為我鍾意贏,總之你做投資就係希望你鴽P斷琚A琝A就賺錢。無洢Y天跌落薄C」或許正正因為好勝,令王祖安比常人更為努力。

要成功和生存 必須變得頑強

「鶧}每朝6點幾返工,同公司一個事業已好成功翵k士,幾乎朝朝早我坐鰜蛂A佢就已經坐鰝近。佢係一個猶太籍麍國人,鶧}問佢成功秘訣,佢答我『要成功和生存,你必須成為一個非常頑強的人』,所以我]公司都改名叫『Tenacity(頑強)』。呢句說話係除鱆赤迂虴洃坏~,最影響我鴾@句說話。」

於美國賺到第一桶金後,2006年王祖安在香港獨力創立Tenacity,坦言創業初期很辛苦,「一年內香港美國飛髐傽X次」。當年看好澳門開放賭業後會蓬勃發展,於是與一個美國基金合作斥資近5億元在當地購入一個商業項目。

做生意三重點 人緣機遇金錢

項目位處新馬路39號,在澳門郵政總局對面,地點一流,類似香港太子大廈的位置。項目包括7萬方呎商場和18萬方呎辦公室,但因為建築問題令客流稀疏,出租率僅14%。「鶧}我]買,個個覺得我]黐線,因為個價唔平。買入後我全幢翻新,將商場個門口搬去最靚翵丹鴔l引返齯H。」不過好景不常,他續說:「我]裝修好鶪憿A正正就係2008年9月雷曼兄弟爆煲鶪憿A但我同我條Team(團隊)講,要有信心,我]鼤ㄚ~有優勢,咩風雨都會過到。」

項目後來出租率升至98%,2011年出售予永光集團及相關人士,賺幅以倍計。「其實我做生意鼤z念有三個重點,由我阿爺傳落,投資最緊要有人緣、機遇、金錢。」至於什麼東西值得投資:「一係要超平,一係地點超好,一係就個產品有特別優勝鵀a方。」

世界不停轉變 不為自己設限

王祖安表示,現時房地產業務佔公司投資比例約一半,其他業務包括內地的TMT Sector(數碼新媒體),以及投資不同的股票基金、債券市場和外匯等,香港亦有小量物業投資。「我無限自己只做房地產或股票,因為世界不停轉變,香港人精神就係包容咁去面對不同嚘t變。」

「其實亞馬遜創辦人Jeff Bezos講過一句有意思嚜☆隉A佢話亞馬遜係一間Day One Company,呢樣好值得學習,因為當你認為你間公司係Day Two時,你已經玩完。」他笑說:「我M家有個仲讀緊書鴾p朋友,又要照顧公司呢個「Day One 小朋友」,24小時On-Call,樣樣炡ㄩ繸i,每日都係5個鐘至6個鐘。不過我有一班好同事,我32歲返螺郱~,佢]多數老過我,有籪鬻琣n多年,希望大家一齊奮鬥落去。識睇人,搵琱H好緊要。」

讀文匯報PDF版面

新聞排行
圖集
視頻